Friday, January 14, 2011

RESPONSIBILITY @ TANGGUNGJAWAB

arghhhh.... balik2 tangungjawab... balik2 ke situ. Itu jer ke jawapan logik yang orang boleh bagi? Di tempat kerja, itu kena buat, ini kena buat.... ohh.. that is your responsibility! Semua la tanggungjawab aku. It is not like i'm running from doing my jobs, it's just too many jobs i must get it done. The workload tu yang tak terlarat nak tanggung, macam tak boleh settlekan... overload, i must says! Too many things, which i actually don't have the time to execute all. Then, it surely said... it is your responsibility.

Of course i know it well. sapa lagi nak buat kalau tak aku kan. However, i must be honest that, bila akhir bulan, dalam kepala aku ni start timbul $$$$$$$$... mulala rasa.. is it enough? banyak yang nak aku belanjakan.. berbaloi ke dgn load yang aku tanggung? well.. mgkn kat situ jer rezeki aku. Harap2 tahun ni tambah rezeki lagi... (money wise jer, family cukup la dulu.. anak aku baru baru 4 bulan jer)

Macam tu jugak bila balik rumah! Basuh, lipat, iron, masak, sapu, susun... dan segala mak nenek kena buat jugak. Kat opis dah penat, kat rumah lagi penat.. so bila aku rehat? Mana tak sakit2 badan nih!!!!!!!!!!!


p/s: kalaulah duit boleh jatuh dari langit, tentu ramai lagi orang lari dari tanggungjawab

CUBA BENDA BARU

 Cuba Benda Baru SUSAH. Memamg susah. Bila kita nak mula benda-benda baru ni. Kalau dulu melulu ikut suka saja, tapi bila ada tujuan dan mat...