Tuesday, March 15, 2011

GEBUSSS.... BLOG MASAKAN

Jam baru kul 4am, tapi disebabkan pagi ni hubby nak pergi JB, terpaksa ler bangun pagi gak...dah tu tak leh tido balik lak. Have safe flight yer, bang.

Dah tak leh tido, jalan2 la tengok blog2 dalam blog list aku nih. 1st stop,blog mamafami. Hehehe... kat situ 1st time jugak la dapat tengok abang mat gebu. Walaupun tengok sipi2 jer pun jer dlm Itube,link disini. Tapi tak per la, memang tak pernah kenal jer cuma, blog matgebu salah satu sumber aku cari resepi2 menarik. Best gak la dengar segmen tu "walaupun mukamu tak ku kenal tatapi"..... abang mat, nice to know u, and tq for added me as friend kat FB.

Cakap pasal blog2 ni, baru2 ni kawan aku tanya pasal per dalam blog list aku ada banyak blog masakan. Jawapannya sebab aku tak reti memasak. Sebab tu kena ada references.

Aku ni ada 5 orang kakak yang semuanya terer memasak, so waktu aku kecik sampai ler ke tua ni, aku jarang masuk dapur. Kalau balik kampung memang depa jer yang buat kerja dapur. Habis tu, bila kawin kena masak sendiri....mmmm... terpaksa ler cari cikgu instant! dari tenet2 semua.

1st cikgu aku, rasanya kak liza. Dia la sumber inspirasi untuk aku memasak ni. Dan tak disangka2 rupa2nya suami dia bersedara pulak dengan hubby aku. So silaturahim continues until now. Even jauh, aku kat kedah, dia kat terengganu, tapi bila dia balik kedah, sure kita jumpa.

Lepas tu satu2 blog yang aku rasa senang dan menarik termasuk dalam references aku, termasuk la mat gebu, mamafami, yummylicious, kak nor67 , hasue dan ummizaihadi. Harap2 semuanya ok, dan persahabatan berkekalan.

You all are the great teacher to me.... Thanks you all.


p/s: i like cooking dessert, hope 1 day boleh bukak kedai dessert... amin

No comments:

CUBA BENDA BARU

 Cuba Benda Baru SUSAH. Memamg susah. Bila kita nak mula benda-benda baru ni. Kalau dulu melulu ikut suka saja, tapi bila ada tujuan dan mat...