Wednesday, May 11, 2011

Aduss.... Sudah lambat la...

Waktu ni Abang Farees baru 4bulan, Kakak Fatin 2tahun

Semalam balik rumah, macam biasalah. Sibuk dengan adik… sekarang dah pandai memanjat, jadi susah sikit nak tinggalkan dia lama-lama. Budak darjah satu sekolah kakak ni sekolah petang jadi sambil tunggu kakak balik dari sekolah… mama ni sibuk la on apa2 yang patut.. kipas/aircond (semestinya sebab abang dan adik ni eczema, tak boleh panas/peluh langsung), masak air, prepare baju kakak dan abang nak pergi ngaji.. kelam kabut la sket..


Tak lama pastu.. lebih kurang jam 7.15, kakak pun balik. Terus bukak baju sekolah sebab cuaca pun panas. Dia selalunya laju jer keluar rumah tapi semalam tak pulak. Duduk dekat meja, panggil abang, tulis2 something. Bisik2 lagi. Mama tak peduli sangat.. terus mandi. Biarlah depa nak melukis ke, menulis ke,.. janji jangan gaduh jer.

Kemudian lepas solat, macam biasa jugak, suruh depa dua orang tu mandi sebab nak siap2 pergi mengaji… nak solat, nak makan pulak sebelum pergi… Makan pun beli ler.. sebab tak sempat. Balik pun dah pukul 7… nak tunggu kakak pulak, nak siap pergi ngaji kul 8.. jadi masak memang tak dan… masak meggi boleh la.

Dah siap pakai baju, lepas makan pun dah.. budak dua orang tu bagi satu kertas.. “Mama, Selamat Hari Ibu!” Sayang sikit…muah..muah. Baca ler kertas tu, ghuper nya dalam kertas tu tulis… SAYANG, HARI IBU.

“Hari Ibu lepas dah la”. Kakak jawap “Tapi kakak baru tau hari ni”. Hahaha lambat la.. tapi tak per..biar lambat asal selamat….hehe.Lagipun mama pun tak bagitau, kan. Ingat jugak la, depa dua orang tu kat mama yer.

Thank you very much, anak2 mama. I love u…

p/s: Mama janji nak buat kek, kan... kita tengok dulu yer....

No comments: