Wednesday, May 25, 2011

HALAL KE TAK GOLDEN CHURN BUTTER?

Last month lagi dapat dalam FB, yang cakap butter GOLDEN CHURN ni tak halal, tapi tak berapa nak sahih lagi waktu tu. Tapi last week baru ler baca kisahnya di forum ratuhati.com so baru sah la cerita ni.

Menurut sumber, asalnya meraka dapat mengesan kehadiran sumber tidak halal dalam mentega tersebut, bila mereka melakukan pemeriksaan kes kopi kluang yang dikatakan ada bahan dari babi. 3 sample yang telah diambil, dan didapati kopi kluang digoreng menggunakan butter Golden Churn. Pengesahan ini dibuat oleh Jabatan Agama Islam Johor (JAIJ). Siap ada surat lagi dari JAIJ macam dalam post CMG MAT GEBU (copy yer cik Mat)

Tapi sekarang ni ada gak yang dlm pack 250g tu tulis Australian Pure Golden Churn... yang ni dari Australia ke? Boleh consider Halal ke? Entah la.. for the time being, better jangan guna.

Tapi butter ni sedap... Aku dah selalu guna.. Argghhhh... benci betul bila tetiba barang yg kita guna tetiba disahkan HARAM... tak boleh ker check sebelum masuk market. Yang dah guna ni...TENSION tau.. berapa banyak dah masuk dalam perut.. bukan perut aku jer.. perut anak2 pun sama. Aku la yang bertanggungjawab....mmmmmmm

copy dari CMG

New zealand Golden churn

Australian Golden churn...halal tak ni??

No comments:

CUBA BENDA BARU

 Cuba Benda Baru SUSAH. Memamg susah. Bila kita nak mula benda-benda baru ni. Kalau dulu melulu ikut suka saja, tapi bila ada tujuan dan mat...