Monday, June 24, 2013

BACAAN INDEX PENCEMARAN UDARA - BAKAR ARANG KEDAH

Di kala negara dilanda jerebu, kesihatan pun tak begitu mengizinkan. Anak dah lelah, ni maknya pun tak lama lagi menyusul. Rasa amat tidak sihat dengan keadaan sekarang walaupun bacaan pada pagi ni dia area Bakar Arang hanya 87.

Tapi nak buat macam mana selagi tak darurat, kerja kena diteruskan



Air Pollution Index - API
Updated 25 June 2013
From news yahoo


NEGERI / STATE
KAWASAN/AREA
MASA/TIME
7:00AM
Kedah
Alor Setar
61*
Kedah
Bakar Arang, Sg. Petani
87*
Kedah
Langkawi
51*

API
Status
0-50
Good
51-100
Moderate
101-200
Unhealthy
201-300
Very Unhealthy
>301
Hazardous

 Note:
  • * = Fine dust (PM10)

 

1 comment:

Ayu Aludra said...

Era, cuba amal bg anak2 n era gak mkn scott emulsion yg color putih tu sblom tido n pg .. km dr kecik g mmg dok kena paksa mkn.. alhamdulillah sorg pon x jd lelah.. anak lak yg zul kan kecik2 dulu x cukop bln paru2 dia masalah, kalo dia jangkit batuk ngan org mmg teruk la.. tp sbb mmg dok amal scott putih tu x jd teruk.. doc cuma bg tambahan ubat utk kuat paru2 dia sj tp x penah kena sedut or jd lelah.. kalo yg scott orange tu lebih sesuai utk masalah perut n penghadaman.. yg putih tu elok tuk kuatkan sistem imune n paru2