Posts

Showing posts from November, 2013

FOREVER LIVING - ALOE VERA GEL

Image
Aloe Vera Gel
Imagine slicing open an Aloe leaf and consuming the gel directly from the plant. Our Aloe Vera Gel is as close to the real thing as you can get. 

The miraculous aloe leaf contains 200 compounds, including 20 minerals, 18 amino acids and 12 vitamins. A product of our patented aloe stabilization process, our gel is favored by those looking to maintain a healthy digestive system and a natural energy level. 

The first to receive certification by the International Aloe Science Council, this rich cocktail of pulp and liquid authenticates this product just as nature intended. Taken daily, either alone or mixed with pure fruit juice, it is one of the best nutritional supplements available! 

• The power of aloe – from the inside out 
• The first of its kind to be certified by the International Aloe Science Council 
• Contains over 200 compounds 
• Beneficial for maintaining a healthy digestive system
INGREDIENTS Aloe Vera Gel, Sorbitol, Ascorbic Acid (Antioxidant), Citric Acid, Potassium …

AMALAN SUNAT DI BULAN MUHARRAM

Entry ni copy paste jer dari http://www.al-azim.com/masjid/muharram/amalan.htm


Sempena bulan baik memang patut kita share perkara baik dengan semua orang. Mungkin ramai yang tahu tapi mungkin juga ada sorang dua yang tidak begitu arif. Harap-harap ia akan jadi amalan kita  setiap tahun. Insya Allah.

AMALAN-AMALAN SUNAT
Antara amalan disunatkan pada bulan Muharam:Berpuasa. Maksud Hadis: Barang siapa berpuasa satu hari dalam bulan Muharam pahalanya seumpama berpuasa 30 tahun. Maksud Hadis: Barang siapa yang berpuasa tiga hari dalam bulan Muharam, iaitu hari Khamis, Jumaat dan Sabtu, Allah tulis padanya pahala seperti mana beribadat selama 2 tahun.Banyakkan amal ibadat seperti solat sunat, zikir dan sebagainya. Berdoa akhir tahun pada hari terakhir bulan Zulhijah selepas Asar sebanyak 3 kaliBerdoa awal tahun pada 1 Muharram selepas Maghrib 3 kaliEmpat belas perkara sunat dilakukan pada hari Asyura (10 Muharram): Melapangkan masa/belanja anak isteri. Fadilatnya - Allah akan mela…

AZAM TAHUN BARU - SALAM MUHARRAM 1435

Image
Walaupun sudah 3 hari berlalu, tapi masih belum terlewat untuk saya mengucapkan Salam Awal Muharram 1435. Sibuk menyibukkan diri dengan bercutisampai 5hb, masuk saja kerja…. Haa wallaaa la. Menimbun, bertimbun memang menyesakkan kepala jer. Tapi tinggal jer kerja-kerja tu… bukan tinggal terus yer. Kerja kena siapkan jugak tapi kena pelahan-lahan kayuh… nak masuk gear.. tak tau la kenapa minggu ni agak lembap sket…
Sempena Tahun baru Islam ni, apa azam kome??? (Mentang-mentang baru balik kampung, keluar ler bahasa2 perak, sampai anak2 pun mengajuk mama ni>>> Nak minum ayo ke? Lempor je baju dalam bakul)
Saya… saya insan yang baru belajar. Terlalu kerdil rasa diri ini dibandingkan dengan umat-umat lain. Namun, azam tahun ni lebih sket dari tahun lepas.. Setiap tahun kena la UP kan ibadah kita
├śNak banyak kan amalan puasa sunat (alhamdulillah hari ini< Khamis pertama Muharram dah boleh puasa)
├śNak jadikan solat dhuha rutin (walaupun di pejabat ketika ini, tapi akan cuba juga unt…