Monday, May 2, 2011

HARI PEKERJA

Hari ini baru la betul Hari Pekerja sebab cuti extra satu hari...hehehe. Walaupun kerja opis tapi hari bekerja memang hari yang betul2 memenatkan. Bukan saja minda tapi badan ni, naik lembik setiap kali hampir pukul 6 petang... (time balik ler). Letih di opis bukan macam letih di rumah. Letih di rumah, kita boleh la rehat. Tengok tv.. on computer, update blog ke, chat dengan kengkawan di FB or twitter... or main dengan anak2.. yang comel2 belaka di rumah.

Tapi letih di opis ni.. letih yang betul2 memenatkan. Mana tak penat. Masalah bukan masalah kita. Orang yang cari pasai. Then masalah tu kena kita settle sebab orang tu lepas tangan. Aduss.. tu yang seronok bila department yang create problem dok di tengah procedure. Cuma orang yang akhir yang akan menjawab akhirnya. Masalah depa seronok buat tapi lepas tu harap orang lain settle kan. Kan senang keja!!!!!!!! Orang lepas SPM pun boleh ambik post tu kalau perangai cam gitu... tapi dapat gaji berbelas ribu... Betul ke tak, ntahla. tapi itu lah yang di war-warkan oleh tuan punya diri... Gaji dia berbelas ribu walau baru setahun dok situ. Kerja tak seberapa.. cuma cari salah orang tu, salah orang ni. Ni yang buat orang2 cam aku ni tension jer perangai buruk manusia ni.

Tapi lantak la dia... cuma janganler letih aku sampai kat rumah pulak. Jangan ler ada juga macam orang tu di rumah... Kerja tak seberapa, mulut jer lebih... lastly... Goyang kaki. TENSION!!!!!!!!!!!.

2 comments:

norh said...

ho ho ho..betui tu noh kak era..gaji berpuluh ribu tapi keja mcm org lepas spm ja..sakit hati sedia2 kita nih..

Era Khairani said...

hehehe... tapi kekadang keja orang lepas spm lagi bagus dari org gaji berpuluh ribu...

CUBA BENDA BARU

 Cuba Benda Baru SUSAH. Memamg susah. Bila kita nak mula benda-benda baru ni. Kalau dulu melulu ikut suka saja, tapi bila ada tujuan dan mat...